Jakie mleko modyfikowane wybrać?

Nie każda kobieta może karmić piersią. Nie każda chce (ale w to wnikać nie będę). Nie każda karmi do czasu przejścia na mleko krowie, nie każde dziecko chce jeść z piersi aż tak długo. Sytuacji jest wiele a wszystkie łączy to, że przychodzi kiedyś czas, że pora przerzucić dziecko na mleko modyfikowane. Na półkach taki wybór, że głowa boli. A my oczywiście chcemy dla naszego maluszka jak najlepiej (wiem, kp byłoby najlepsze, ale tak jak pisałam wyżej, nie zawsze się da).

Źródło: pixabay.com
Karolcia odstawiła się od piersi sama w 8 miesiącu i musiałam znaleźć takie mleko, z którego w pełni byłabym zadowolona, a ona po piciu nie miała żadnych problemów brzuszkowych. Przekopałam chyba skład każdego mleka modyfikowanego, więc mogę wyciągnąć pewne wnioski, które mam nadzieję, pomogą Wam w wyborze (post nie jest sponsorowany).

Najlepsze mleko wg mnie to Hipp. I do dziś Karolcia je pije. Najkrótszy i najlepszy skład, do tego mleko wykonane jest ze składników BIO oraz zawiera praebiotyki i probiotyki.

A oto skład Hipp 3 (powyżej 12 mc): "odtłuszczone mleko, oleje roślinne (palmowy*, rzepakowy, słonecznikowy), laktoza, błonnik pokarmowy (galaktooligosacharydy z laktozy), cytrynian potasu, ortofosforan wapnia, cytrynian wapnia, siarczan magnezu, witamina C, siarczan żelazawy, stabilizator - kwas mlekowy, naturalne kultury bakterii kwasu mlekowego (Lactobacillus fermentum hereditum1), witamina A, witamina E, witamina B2, jodan potasu, biotyna, witamina D, witamina B12. 1Lactobacillus fermentum CECT5716. *olej palmowy ze zrównoważonych upraw ekologicznych, certyfikowanych przez niezależne jednostki kontrolne. Nie zawiera glutenu. Mleko dla dzieci HiPP 3 JUNIOR Combiotik® nie zawiera składników modyfikowanych genetycznie."

Super, prawda? Prosty i dobry skład. Dodatkowo mleko dobrze się miesza, nie pieni się, nie powstają żadne grudki. Cenowo wypada nawet nawet. Nie jest tanie, ale nie jest też bardzo drogie. Kiedyś za 800 g płaciłam w Lidlu 39,99 zł. Teraz niestety zmienili opakowanie i gramaturę. Zamiast puszek kupujemy mleko w kartonie o gramaturze 600 g jeśli kupujemy Hipp Comboiotik i 800 g jeśli kupujemy BIO. Hipp stworzył dwa rodzaje mleka, a kiedyś był tylko jeden.

Moim drugim typem, nad którym warto się pochylić jest Rossmannowskie mleko Babydream. Składowo wcale nie wypada tak źle. Sami zobaczcie "Demineralizowana serwatka w proszku (z mleka), mleko w proszku odtłuszczone, oleje roślinne (rzepakowy, słonecznikowy), maltodekstryna, tłuszcz mleczny, serwatka w proszku (z mleka), składniki mineralne (sole wapniowe kwasu ortofosforowego, wodorotlenek potasu, siarczan magnezu, siarczan manganu) emulgator (lecytyny (z soi)), witaminy (witaminy C, witamina E, niacyna, witamina A, kwas pantotenowy, ryboflawina, tiamina, witamina K, witamina B6, witamina D, kwas foliowy, biotyna, witamina B12), przeciwutleniacze (palmitynian askorbylu (zawiera soję), mieszanina tokoferoli), inozytol, chlorek choliny. Zawartość składników odżywczych podlega wahaniom typowym dla produktów naturalnych." Jedynie ta maltodekstryna... Mogłoby jej tu nie być. Zastanawia mnie też obecność serwatki na pierwszym miejscu, chyba lepiej gdyby było tam mleko... Cenowo super. Za 500 g zapłacimy 16,99 zł!! A w promocji nawet 14 zł! Szok. Próbowaliśmy tego mleka, Karolci podeszło, nie miała po nim zaprać, ale przy mieszaniu strasznie się pieniło! Minusem jest też to, że mleko jest do nr 3 (powyżej 9 mc), a wydaje mi się, że powinno być jakieś następne, aby odpowiednio uzupełniać dietę rocznego dziecka.

A teraz dwa mleka według mnie najgorsze.

Enfamil. Mleko znane, reklamowane, uważane za super ekstra. Cenowo ok. 52 zł za puszkę 800 g. A jaki skład, a taki: "syrop glukozowy, odtłuszczone mleko, pełne mleko, oleje roślinne (oleina palmowa, olej rzepakowy, olej sojowy, olej kokosowy, wysokooleinowy olej słonecznikowy), sacharoza, laktoza, olej (z ryb) o wysokiej zawartości DHA, fosforan wapnia, emulgatory (lecytyna sojowa, mono i dwuglicerydy kwasów tłuszczowych), kazeina, węglan wapnia, stabilizator (fosforan potasu), cytrynian potasu, siarczan żelazawy, etylowanilian, chlorek sodu, siarczan cynku, nikotynamid, chlorek choliny, przeciwutleniacz (palmitynian askorbylu), octan-DL-alfa-tokoferolu, chlorek wapnia, D-pantotenin wapnia, chlorowodorek pirydoksyny, siarczan miedzi, palmitynian retinylu, chlorowodorek tiaminy, ryboflawina, siarczan manganu, kwas pteroilomonoglutaminowy (kwas foliowy), selenin sodu, jodek sodu, fitomenadion, cholekalcyferol, cyjanokobalamina, D-biotyna. Syrop glukozowy na pierwszym miejscu! To ja może od razu podam dziecku cukier? Jak dla mnie to jakieś nieporozumienie...

Nestle Junior. Słodko, bo i syrop glukozowy i maltodekstryna: "Mleko odtłuszczone, maltodekstryna, oleje roślinne (oleina palmowa, niskoerukowy olej rzepakowy, olej słonecznikowy), laktoza z mleka, śmietanka zmleka, syrop glukozowy w proszku, cytrynian wapnia, lecytyna sojowa (emulgator), fosforan wapnia, cytrynian magnezu, witaminy (C, E, kwas pantotenowy, niacyna, B1, A, B2, B6, D3, K1, kwas foliowy, biotyna, B12), siarczan żelazawy, siarczan cynku siarczan miedzi, jodek potasu. Produkt bezglutenowy. Gdyby nie to byłoby naprawdę dobrze. Cena: ok. 16 zł za 350 g.

A jakie mleka piją Wasze dzieci? Zwracałyście uwagę na skład?


*składy porównywałam w mlekach modyfikowanych oznaczonych nr 3 (powyżej 12 mc życia, oprócz Babydream, którego "trójka" jest od 9 mc)

Komentarze

  1. Radzę się przyjrzeć bliżej tabelom odżywczym, a nie składom, bo chociaż Enfamil ma na pierwszym miejscu cukier to w 100ml produktu ma go mniej niż 'najlepszy' Hipp. Wg. mnie wpis o modyfikowanych mlekach jest zupełnie nie miarodajny, w sumie takie "kopiuj-wklej" z etykiet, bez żadnej głębszej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Enfamil nie ma na pierwszym składzie cukru a SYROP GLUKOZOWY, a to znaczna różnica. Jest on bowiem niebezpieczny dla zdrowia i odpowiedzialny za otyłość. Stąd też jak dla mnie, mleko z syropem glukozowym w składzie odpada w przedbiegach nawet jakby nie wiadomo jakie wartości odżywcze miało.

      Post miał być porównaniem składów niektórych mlek, więc nie wiem jak miałabym to zrobić bez skopiowania tychże składów.

      Usuń
    2. Droga Magdo, gdybyś zobaczyła zęby syna mojej ciotki w wieku 4 lat- pił Enfamil- to byś sie może zastanowiła raz jeszcze. One po prostu do połowy były zeżarte - czarne...szok. Uważam, że taka cena za ten badziew jest mocno przesadzona. Bo co, bo ma dużo DHA? wole podać dziecku w innej formie.

      Usuń
  2. Nie znam się zupełnie na składach, tabelach odżywczych itp. ale syrop glukozowy na pierwszym miejscu brzmi dla mnie - matki nowicjuszki - bardzo zniechecajaco i ogromnie się cieszę, że z racji iż wciąż karmię piersią, temat wyboru mleka modyfikowanego mnie ominął.

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas niestety póki co tylko i wyłącznie przepaskudny w smaku i zapachu Nutramigen.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś kupowaliśmy mleko w proszku i na pierwszym miejscu było u nas Bebiko, ale widzisz, nawet nie przyglądałam się dokładnie składowi... kupiłam z polecenia. Hipp ogólnie jest moim "number one" jeśli chodzi o produkty pielęgnacyjne chociażby. Dobrze wiedzieć, że mleko też ma dobre, tak na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka piękna nowa szata graficzna! Brawo :) Wpis ciekawy, szkoda że nie pojawiło się bardzo popularne Bebiko, bo akurat my go używamy od samego początku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuję bardzo, cieszę się, że nowy wygląd się podoba :)

      Bebiko się nie pojawiło, bo niestety u Karolci po nim zatwardzenie...

      Usuń
  6. A próbowałas Holle? Skoro wartości EKO sa wazne dla Ciebie, to mleko powinno znalezc sie w Twoim wpisie moim zdaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale tylko dlatego, że straciłam zaufanie do firmy, bo "aferze" z kaszkami. Może kiedyś jeszcze się do nich przekonam.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Teraz aktualnego składu Ci nie powiem, bo my juz dawno po temacie mm ale pamietam ze sprawdzalam i sklad wtedy nie byl dla mnie zadowalający

      Usuń
  8. Po Babilonie wysypka i biegunka u mojego maluszka ;(

    OdpowiedzUsuń
  9. Po Babilonie wysypka i biegunka u mojego maluszka ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielkie dzięki za cenne porady też nie mogę karmić piersią i bardzo mi pomogłaś swoim artykułem :) Równie pomocne porady znalazłam na stronie http://www.e-zikoapteka.pl/artykuly/ktore-mleko-dla-dzieci-wybrac-i-jak-je-stosowac.html :) Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas Holle od zawsze na pierwszym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Skład mleka Babydream 3 jest zupełnie inny niż podany tutaj.I jest szczerze mówiąc tragiczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się, że jest inny. Napisalam już post, który aktualizuje te informacje

      Usuń
    2. Tak, zgadzam się, że jest inny. Napisalam już post, który aktualizuje te informacje

      Usuń
  13. My kończymy właśnie przygodę z karmieniem piersią i przechodzimy na mleczko modyfikowane. Testowaliśmy różne, ale najlepiej synkowi smakuje Bebiko 2. Najlepiej nim się najada, jest spokojny, nic mu nie dolega. Wykorzystuje je do przyrządzania różnych dań dla malucha i też się sprawdza. Wiadomo że nic nie zastąpi piersi mamy ale z mlek to najbardziej nam odpowiada właśnie Bebiko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja od jakiegoś czasu stosuję https://nuppi.pl/ i jestem zadowolona. To mleko jako jedno z nielicznych nie powoduje u mojego brzdąca problemów z wypróżnianiem i wzdęć :-).

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o mleko modyfikowane dla malucha, to ja karmiłam mlekiem od Humany. Najpierw 1 a później 2. Możecie sobie zobaczyć te mleka tutaj https://humana-baby.pl/kategoria/mleka-modyfikowane/ . Ale już teraz powiem wam, że mają na prawdę bardzo dobry skład i można je bezpiecznie podawać już najmłodszym maluchom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Humana 2 zawiera syrop glukozowy... to nie jest dobry składnik

      Usuń
  16. Moim zdaniem wszystko fajnie napisane dziękuje za pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy wpis. Ja mleko modyfikowane dla synka wybrałam z pomocą tego artykułu https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/jakie-mleko-dla-noworodka Na początku się bałam, ze wybiorę nieodpowiednie i mały będzie się męczył. Na szczęście mleko od samego początku mu podpasowalo.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz