Przeziębienie w ciąży

Niestety znów dopadło mnie przeziębienie. Piszę znów, ponieważ w 6 tygodniu też mnie rozłożyło i 2 dni leżałam w łóżku i się kurowałam. Teraz mamy 14 tydzień i 2 dni i końcówkę przeziębienia. Kilka dni temu naprawdę nie było wesoło. Przede wszystkim jak coś mi się dzieje, to zawsze boję się, że może stać się krzywda naszemu maleństwu i zaczynam się o nie martwić. Niestety, gdy dopadnie nas jakaś choroba, nie możemy tak jak wcześniej sięgnąć po różnego rodzaju leki. Branie jakichkolwiek leków, nawet zwykłych witamin, na własną rękę bez konsultacji z lekarzem, może wpływać niekorzystnie na nasze dziecko. Stąd też przy przeziębieniu pozostają nam jedynie domowe sposoby. Całe szczęście miałam jedynie okropny katar (który powoli przechodzi) i nie miałam gorączki, więc mogłam pozostać w domu i nie szłam z tym do lekarza.

Moje rady, gdy dopadnie was przeziębienie, są takie:
1. Zostać w łóżku, aż całkiem nam nie przejdzie. Wygrzać się porządnie, odpoczywać i nie przepracowywać się.
2. Herbata z sokiem malinowym i cytryną zdziała cuda. Działa napotnie i sprawi, że "wypocimy chorobę".
3. Jeść dużo, dużo czosnku.
4. I przede wszystkim nie stresować się i nie panikować, a jeśli faktycznie źle się czujecie i nie wyobrażacie sobie wygrania z przeziębieniem bez konsultacji z lekarzem, bo to was uspokoi, to oczywiście idźcie do lekarza, jak ma wam to pomóc.

Oczywiście są to tylko moje subiektywne rady :) Mam nadzieję, że moje samopoczucie i zdrowie wrócą do normy, abym mogła się cieszyć II trymestrem.

Komentarze