Pierwsze ruchy dziecka

Pisałam już w niektórych postach o tym, że wydaje mi się, że czuję ruchy dziecka, później pisałam, że ruchy są mocniejsze i to na pewno też, a wczoraj o tym, że żałuję, że tatuś jeszcze ich nie poczuł. Aż tu nagle wczoraj wieczorem nasze maleństwo dało taki popis, że nie dość, że tatuś ruchy zobaczył na własne oczy (pod wpływem mocniejszych kopniaków cały brzuch falował), to jeszcze poczuł je na własnej skórze :) Bardzo mnie to wzruszyło, bo bardzo czekałam na tę chwilę. Mój mąż powiedział w żarcie, że w końcu wierzy mi, że faktycznie w moim brzuchu mieszka nasze dziecko :)

Ogólnie rzecz biorąc, wcześniejsze ruchy mogę porównać teraz do pływającej rybki, bądź wrażenia "że chyba tam się coś delikatnie rusza". Takie początkowe ruchy odczuwalne są zazwyczaj w okolicach 20 tygodnia ciąży. Najpierw czujemy je bardziej w środku i czasem, aż śmieszyło mnie to, bo czułam jakby coś mnie tam łaskotało :D Teraz już w 23 tygodniu ciąży ruchy są mocniejsze, widoczne niekiedy na powierzchni brzucha i towarzyszą mi codziennie przez większą część dnia. Wystarczy że siądę na chwilę w spokoju, a moje maleństwo juz daje o sobie znać. Wyczuwam już też pewien rytm dnia dziecka i zauważyłam, że jest ono najbardziej aktywne wieczorem, kiedy leżę wykąpana w łóżku i odpoczywam po całym dniu, ale też w okolicach południa. Dziecko ożywia się też bardzo często po zjedzeniu czegoś słodkiego lub po prostu po obiedzie.

Teraz te kopniaki i ruchy bywają całkiem przyjemne, ale już boję się co będzie później, kiedy dostanę w pęcherz lub w wątrobę :) z pewnością będzie śmiesznie :)

Komentarze