Wycofane kaszki Holle

Ostatnio fora internetowe dla mam obiegła informacja o wycofaniu kaszek Holle ze względu na wykrycie w nich atropiny i skopolaminy. Zmroziła mnie ta informacja, bo kupiłam dwie kaszki dla Karolci i nawet podałam jej dwa razy. Początkowo dokopałam się do informacji o konkretnych partiach, na liście nie było zakupionych przeze mnie kaszek. Jednak nie dawało mi to spokoju. Nie mogłabym spokojnie podać ich dziecku, wiedząc, że mogą zawierać szkodliwe substancje. W końcu na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego znalazłam informację, że skażone są następujące kaszki:
1. Holle Bio-Babybrei Hirse (z ryżem)
2. Holle Bio-Babybrei Hirse Apfel-Birne
3. Holle Bio-Babybrei 3-Korn
4. Holle Bio-Milchbrei Hirse
5. Lebenswert bio Hirse & Reis Vollkornbrei
Kaszka mleczno-jaglana Holle
A co za tym idzie również moje. Dobrze, że nie podawałam ich Karolci dłużej. Od razu wyrzuciłam je i wiem już, że nie kupię ich ponownie. Bo niestety zraziłam się już do nich. Dodatkowo są drogie, więc bez sensu jest kupować je i wyrzucać do kosza. Straszna szkoda, bo składy mają super, bez żadnego cukru. Taka byłam zadowolona, że mogę dać Karolci coś zdrowego. Trudno, najważniejsze, że w porę wykryli te substancje. Ale że takie sytuacje się zdarzają, to wręcz nie do pomyślenia...

Komentarze

  1. Ojej! Całe szczęście, że się wstrzymałaś... Widocznie nie wszystko co "BIO" i "EKO" tak naprawdę jest takie super i zdrowe jak widać... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde, a planowałam te kaszki! Tak trudno jest znaleźć coś bez cukru, a tu jeszcze taka niespodzianka :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno znaleźć właśnie coś bez cukru, ale po tej akcji już Holle nie kupię, może uda się znaleźć coś w zastępstwie

      Usuń
  3. Ja bym do nich pisała maila z prośbą o zwrot kosztów chociaż za zakupione kaszki, ale masakra, że takie rzeczy się dzieją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisaliśmy, zwracają koszta, więc mam nadzieję, że się uda.

      Usuń
  4. Ehh, a właśnie kupiliśmy Anieli zestaw kaszek Holle, w tym mamy 3 z wycofanych :/ Piszemy do sprzedawcy na allegro...
    Dobrze, że napisałaś tę informację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na szczęście nie kupuje akurat tych kaszek, ale dobrze, że o tym napisałaś, bo nawet nie wiedziałam o tej sprawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie kupujesz? Masz jakieś sprawdzone?

      Usuń
    2. Fajne są kaszki Nominal (i dużo tańsze),albo jeśli chcesz eko- to Baby Sun.

      Usuń
  6. Ojej... to przykre, że nastały czasy, w których zdarzają się takie rzeczy. Informacja mrozi krew w żyłach, bo to produkt dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cudowne ze są takie czasu gdzie sprzedawca sie przyznaje do takich marzących krew rzeczy. A nie chowa glowe w piasek. Ja tam nadal kupuje Holle. Bo widzę ze dobrze to kontrolują, a kaszek eko bez cukru jest mnóstwo rożnych producentów starczy poszukać. Np czeski nominal, baby sun i inne

      Usuń
  7. To prawda do przykre ;/ Tym bardziej że trudno jest znaleźć kaszki bez cukru ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. I bądź tu mądry, dziś coś jest zdrowe i dobre a jutro się okazuje, że może nawet zabić... ehh

    OdpowiedzUsuń
  9. a moze zwykla manne? ja robilam zwykla kasze manne blyskawiczna z mlekiem mm

    OdpowiedzUsuń
  10. Drogie mamy! Jestem doktorantką, zajmuję się między innymi żywieniem małych dzieci. Mam ogromną prośbę do mamuś dzieci poniżej 2-óch lat o wypełnienie anonimowej ankiety. Ogromie mi Panie pomogą! http://goo.gl/forms/5D7fkif0Dz Serdecznie dziękuję za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba sprawa ma juz pozytywny final :

    http://www.gis.gov.pl/ckfinder/userfiles/files/BI/Informacja_Holle.pdf

    ufff na szczescie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już wprowadzam ponownie Holle...mimo tej afery chyba jednak wygrywają u mnie z innymi producentami kaszek... Ciekawe ile takich akcji było u innych producentów, tylko w obawie o reputację afera nie została ujawniona...

    OdpowiedzUsuń
  13. czy myślicie że już można je wprowadzać bezpiecznie? są gdzieś jakieś informacje nt tego, jakie numery serii wycofano?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były numery serii, które zostały wycofane i które były skażone. Teraz chyba jest już ok, aczkolwiek ja przestałam je kupować

      Usuń
    2. Tak można je bez problemu kupować i są bezpieczne.
      Sprawa ma już swój pozytywny finał - chociaż niesmak pozostał...

      Usuń
  14. Jejku! Dobrze, że z nich zrezygnowałaś od razu! Ja na Twoim miejscu też bym z nich zrezygnowała już całkiem. Gdybym podawała je dziecku, mimo że byłyby to te niby nieskażone, to i tak miałabym wyrzuty sumienia, że mogę podawać swojemu dziecku coś, co mu szkodzi.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, Panna O ♥
    www.zielonookamama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej,
    afera z skażonymi produktami Holle jest już przeszłością (przynajmniej mam taką nadzieję). Chciałam zrobić większy zapas produktów Holle. Czy ktoś mógłby polecić jakieś miejsce, w którym się najlepiej zaopatrywać? Szczególnie interesują mnie kaszki holle. Najtaniej znalazłem po 11,70 zł tutaj:
    http://ekoryneczek24.pl/kaszki-holle,c101.html
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=d&string=kaszki+holle&bmatch=s0-bab-1-4-0203

    Ktoś zna może jakiś tańszy sklep?

    Pozdrawiam,
    Agata :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Gemini apteka

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz