Ciemieniucha u dwulatka

, , 9 comments
Ciemieniucha kojarzy się pewnie większości mam z niemowlakiem, bowiem właśnie takie maleństwa są najbardziej narażone na jej powstanie. Nie ma jednak powodów do strachu. Jest to całkowicie normalne, zdarza się często i o dziwo, może spotkać nawet większe dzieci.

www.magdalenapetecka.com
Tak jak to było u nas. Do tej pory Karolcia nie miała ciemieniuchy. Aż tu nagle z tydzień temu zauważyłam na jej głowie takie jakby żółte łuski. Przypominały w sumie łupież, ale od razu przyszła mi na myśl ciemieniucha. Wiadomo, że teraz ciężej ją dostrzec, bo włosów jest sporo. U niemowlaka pewnie widoczna jest od razu.

Stwierdziłam, że póki jest mała i jest jej niewiele (pokrywała tylko kawałek przodu główki) to spróbuję zwalczyć ją domowymi sposobami. Chociaż wiem, że są różne szampony i oliwki specjalne na ciemieniuchę. Jaki sposób wybrałam? Olej kokosowy. Nasmarowałam jej 15 minut przed kąpielą głowę właśnie tym olejem, a później wyczesałam. Na koniec umyłam głowę i wyobraźcie sobie, że ciemieniucha prawie całkiem zniknęła. Nie wiem czy to dlatego, że było jej tak niewiele czy może dlatego, że olej kokosowy jest tak wspaniały. W każdym razie pomogło.

Powiem Wam, że od jakiegoś czasu jestem olejem kokosowym oczarowana i stosuję go dość często. Nie tylko w kuchni do smażenia czy ciast, ale również do nawilżania skóry. Ma on naprawdę wiele wspaniałych właściwości. Należy jednak pamiętać, aby wybierać olej nierafinowany. Ten rafinowany tłoczony jest w wysokiej temperaturze przez co traci wiele cennych wartości. Nie pomylcie też oleju kokosowego z palmowym. Ten drugi jest bardzo niezdrowy, znajduje się w rzeczach wysoko przetworzonych, szczególnie słodyczach.

Ja tu miałam tylko krótko o ciemieniusze, a tu już weszłam na tematy kulinarne ;) Ale jeśli mnie regularnie czytacie, wiecie, że tematy zdrowego żywienia nie są mi obce. Po wakacjach mam zamiar do nich wrócić, bo teraz czasu na niektóre rzeczy brak.


9 komentarzy:

  1. Jakie było moje zdziwienie jak na głowie mojej 2 latki zaobserwowalam ciemieniuche! To było jakieś 2 msc temu..m my zaatakowalysmy ją oliwka, ale niestety walka trwała dużo dłużej... na.szczęście problem już z głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas jakiś czas temu też się pojawiła na krótko. Byłam zdziwiona, że po takim czasie. Ale na szczęście się jej pozbyliśmy. Leo na przykład w ogóle jej nie ma. Każde dziecię jest inne. Dobrze jednak, że są sposoby na leczenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Ola właśnie teraz ma ciemieniuche i stosuje oliwke... :)
    Olej kokosowy tez uwielbiam, szczególnie do naleśników, mniam! :)
    Kiedyś też nim Ole smarowalam... ale jakoś czas temu oglądałam program i babeczka wypowiadała się ze w którejś porze nie powinno się stosować oleju kokosowego na skórę... nie pamiętam czy latem czy zima.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja Ola właśnie teraz ma ciemieniuche i stosuje oliwke... :)
    Olej kokosowy tez uwielbiam, szczególnie do naleśników, mniam! :)
    Kiedyś też nim Ole smarowalam... ale jakoś czas temu oglądałam program i babeczka wypowiadała się ze w którejś porze nie powinno się stosować oleju kokosowego na skórę... nie pamiętam czy latem czy zima.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja Ola właśnie teraz ma ciemieniuche i stosuje oliwke... :)
    Olej kokosowy tez uwielbiam, szczególnie do naleśników, mniam! :)
    Kiedyś też nim Ole smarowalam... ale jakoś czas temu oglądałam program i babeczka wypowiadała się ze w którejś porze nie powinno się stosować oleju kokosowego na skórę... nie pamiętam czy latem czy zima.

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas stosowałam oliwkę potem zmywaliśmy ją delikatnie z głowy. Dzieci mają mega wrażliwą skórę. Założyłam na prysznic filtr prysznicowy z systemem kdf - on uzdatnia wodę a taka woda nie podrażnia delikatnej skóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam, że u nas ta przefiltrowana woda pomogła dziecku, które ma AZS - po założeniu filtra kąpiele wodne nie podrażniają skóry, zmiany złagodniały.

      Usuń
    2. http://fitaqua.pl/produkt/filtr-prysznicowy/

      Usuń
  7. Polecam spray z serii Babycap. Działa! . Po kilkunastu dniach stosowania nie poprawa ogromna, znikło prawie zupełnie

    OdpowiedzUsuń