Kreatywnie z dzieckiem cz. 1 - świąteczne prace plastyczne, które możemy wykonać już nawet z dwulatkiem

Jako, że ostatnio staram się zapewnić nam wiele rozrywek w ten jesienno-zimowy czas, postanowiłam, że na blogu powstanie seria postów "kreatywnie z dzieckiem", w których będę pokazywała różne pomysły na zabawy, prace plastyczne i "coś z niczego".

Niedługo Mikołajki, Boże Narodzenie, więc pokażę Wam jakie prace plastyczne w świątecznym klimacie możecie zrobić ze swoim dzieckiem. Wiadomo, że dwulatek nie robi wszystkiego sam, trzeba mu dużo pomagać, ale jestem pewna, że klejenie, pierwsze próby wycinania (oczywiście pod okiem rodzica!) sprawią mu wielką frajdę. 3-4 latek z pewnością zrobi większość rzecz sam. Przede wszystkim pozwólmy dziecku na to, aby robiło większość rzeczy samemu. Niech to będzie jego praca. Co z tego, że nie będzie idealna, przecież tu nie chodzi o to. Chodzi o dobrą zabawę i o to, aby dziecko się rozwijało. 

Zobaczcie co zrobiłyśmy w ostatnich dniach. 

1. Mikołaj z rolki po papierze toaletowym. 
Potrzebujemy: 
- rolkę po papierze toaletowym
- watę
- papier kolorowy
- bibułę (najlepiej czerwoną i białą)
- klej i nożyczki

Wybaczcie mi jakoś zdjęć. Chciałam dziś dodać tego posta i robiłam zdjęcia na szybko, bo dziś mamy dzień bez drzemki, więc trzeba szybko działać.
Z czerwonej bibuły tworzymy czapkę, jak to zrobimy jest to tylko nasza inwencja. Wytnijmy kawałek i pozwólmy dziecku przykleić ją na rolkę. Następnie praca dla nas, trzeba czapkę przewiązać (można białą bibułą) i wyciąć oczy i nos. Dziecko niech oczy i nos przyklei samo. Na koniec broda z waty. Również pozwólmy dziecku na jej przyklejenie. Od razu uczy się przy tym różnych tekstur. Chwila moment i Mikołaj gotowy :)

2. List do św. Mikołaja. 
Postanowiłam zrobić z Karolcią uproszczoną wersję listu. Najpierw wykropkowałam napis "list do świętego mikołaja" a Karolcia miała za zadanie połączyć kropki. Miała przy tym wiele zabawy, bo aktualnie bardzo lubi rysować po śladach, łączyć kropki czy próbować sił ze szlaczkami. Następnie dałam jej jedną z gazetek reklamowych pewnego dyskontu i powiedziałam, żeby zobaczyła, co chciałaby dostać od św. Mikołaja. Wybierała dokładnie, zastanawiała się, aż w końcu wybrała i nakleiła swoje "marzenia". Tak powstał jej list.


3. Bałwanek.
Tu sposobów jest wiele. Możemy bałwanka wykleić watą, białą bibułą zwiniętą w kulki lub też zrobić wydzierankę z papieru kolorowego. Karolcia sama narysowała bałwanka i jak widzicie nie ma on 3 brzuszków, ale jest jej :) wycięłam jej kapelusz, oczy, nos i guziki a ona je przykleiła. Ozdobiła go watą i bałwan gotowy. 

Jak widzicie nie potrzeba wcale wiele, aby zrobić takie świąteczne prace plastyczne. I jak również widzicie poradzi sobie z nimi nawet 2,5 latek. Możecie też takie dzieła zrobić na prezent dla dziadków. Zobaczycie jaka wielka będzie ich radość, gdy dostaną coś wykonanego przez dziecko :)

Komentarze