Dolegliwości ciążowe w II trymestrze

Całe szczęście II trymestr jest zazwyczaj trymestrem o wiele przyjemniejszym niż I. Mijają mdłości, ciągle zmęczenie i w końcu pojawia się apetyt. No właśnie, ja na razie jakiegoś ogromnego apetytu wcale nie odczuwam. Myślałam, że w ciąży będę wiecznie głodna, będę ciągle zażerać i mieć różne zachcianki, a tu nadal nic. Jem całkiem normalnie, bywają dni, że mam troszkę większy apetyt, ale wcale się nie obżeram. Nawet zachcianek nie mam. Wcale mnie to nie martwi, ale ciekawa jestem czy w III trymstrze coś się zmieni i czy będę jeść więcej. Oczywiście należy pamiętać, żeby jeść DLA dwóch, a nie ZA dwóch.

Mimo że II trymestr jest fajniejszy, to zdarzają się pewne dolegliwości, które uprzykszają życie, ale zazwyczaj da się z nimi żyć i nie ma powodu do paniki :)

Zaparcia - zdarzają się bardzo często, zdarzyły się i mi. Najlepiej w takim wypadku pilnować tego co się je albo stosować pewne produkty, które sprawią, że zaparcia odejdą w niepamięć (no tak, ciekawe na jak długo...?). Po pierwsze sprawdziłam, że bardzo dobre są suszone śliwki. Po drugie, sprawdziłam, że dobrze jest pić rano na czczo ciepłą wodę z sokiem z cytryny i miodem. Pyszne, zdrowe i pomaga :) A po trzecie dobrym produktem pomagającym przy zaparciach są wszelkiego rodzaju musli, płatki owsiane, otręby pszenne i inne płatki. Dobre na przykład z jogurtem naturalnym.

Bóle kręgosłupa - na szczęście nie dopadły mnie jeszcze takie bóle, abym nie mogła z nimi wytrzymać. Zdarzyły mi się może z 2-3 dni, kiedy bolały mnie plecy w odcinku lędźwiowym, ale spowodowane było to tym, że się zbytnio przemęczyłam. Ważna jest prawidłowa postawa w ciąży, a wtedy bóle pleców całkiem mogą nas ominąć. Nie wypychajmy brzucha do przodu, chodźmy prosto i starajmy się trzymać dobrą postawę. Jest to ciężkie z ciągle rosnącym brzuchem, ale w końcu na pewno uda się to opanować :)

Rozstępy - w szczególności mogą pojawić się na brzuchu, piersiach, udach czy pośladkach, gdzie skóra najbardziej się naciąga podczas zmieniającego się podczas całej ciązy ciała. Wiele zależy od genów, ale dużo od nas samych. Od początku ciąży, nawet jak jeszcze nie widać powiększającego się brzucha, musimy dbać o stale napinającą się skórę. Jak najwięcej ją nawilżajmy i starajmy się masować pod prysznicem specjalną rękawicą bądź gąbką. W poście "Dbanie o ciążowy brzuszek" pisałam już o pielęgnacji i zapobieganiu rozstępom.

Jak widać dolegliwości ciążowe wcale nie są złe o ile oczywiście nie odbiegają od normy. Zawsze wszelkie wątpliwości należy zgłaszać naszemu lekarzowi.

Maleństwo i przyszła mamusia zgłodnieli, więc zasuwam robić kolację :)

Komentarze